Скоро до школи
Готовность дитини до школи!!!
Отже, ваша дитина скоро піде в школу. Перед вами постає питання : чи готовий він до цього? Адже ви напевно стикалися c поняттям " готовність дитини до школи" . Тема ця дуже обширна , і нашою метою буде конкретизувати її до такого ступеня , щоб батьки майбутніх першокласників могли поспостерігати за своєю дитиною. Що ж це означає і як визначити , чи готовий ваш малюк вчитися? І для чого взагалі знати це ? Може, варто не забивати собі голову. Дочекатися шести або семи років ( це вже як складеться ) і відправитися в школу ? Але ж то , наскільки дитина буде готовий до неї і визначить його успішність у навчанні. Тобто , дошкільник при вступі повинен володіти певним рівнем психічного розвитку , який необхідний для навчання. І справа не в тому , чи вміє він читати , рахувати й писати . Хоча , не приховуємо , при надходженні спостерігають і за цим. Поняття готовності включає в себе кілька характеристик. По-перше , певний інтелектуальний рівень розвитку. У дитини має бути уявлення про навколишній світ , вміння орієнтуватися в ньому. Не забудемо про певний запас знань , розвиток розумових і психічних процесів . Як говориться в підручниках з вікової психології , дошкільнику доступно розуміння загальних зв'язків , принципів і закономірностей , що лежать в основі наукового знання. Але потрібно мати на увазі , що це всього лише дитина , що збирається вийти з дошкільного віку . Логічні форми мислення ще тільки формуються , так само як і становлення різних видів пам'яті. Інтелектуальна готовність припускає також , що у малюка сформовані певні вміння. Він може почути , виділити задачу , яку ставить перед ним дорослий і займатися їй . Крім того , дитина повинна хотіти йти до школи. І тут ми , дорослі повинні вміти розмежовувати внутрішню мотивацію від зовнішньої . Тобто , дошкільник повинен йти в школу тому , що хоче багато знати , очікує, що там буде цікаво , а не тому , що ми купимо йому за це новий конструктор. Перш ніж почнемо говорити про те , як батько може перевірити рівень готовності дитини , необхідно сказати про певні правила .
1 . Всі завдання повинні пропонуватися в невимушеній обстановці. Це повинна бути гра , або просто якась повсякденна діяльність .
2 . Не варто говорити дитині , що ви збираєтеся його перевіряти. Він замкнеться . Або буде занадто напружений.
3. Це всього лише спостереження , тому воно може бути розтягнуто в часі. Не квапте ні його , ні себе . Побережіть ваші з ним нерви. Отже, приступимо до спостереження . При вступі до школи дошкільник повинен мати певний рівень розвитку мовлення . Це , по-перше , словниковий запас. Поговоріть з дитиною. Які частини мови він використовує ? Чи часто присутні дієслова, прикметники , дієприслівники . Якими пропозиціями він каже: простими або складними ? Виразна чи його мова? Для цього вам потрібно просто знайти зображення будь-якого сюжету і задати питання дитині . Бажано , щоб сюжет був незнайомий . Запитайте у малюка , хто зображений на ілюстрації. Що він робить ? Який він ? Чому він робить саме це ? Чому саме він так чинить ? Чудово , якщо відповіді не будуть односкладовими , мова виразна, грамотна. Цікаво поспостерігати , як дошкільник впорається з таким завданням . Перед ним малюнок. На ньому зображені два хлопчика , що йдуть по вулиці. Один з них тримає м'яч. Обидва виглядають засмученими . Запропонуйте малюкові скласти розповідь по цій картинці . Допоможіть йому , якщо він ускладнюється. Адже найскладніше почати! Поставте йому питання, на які він повинен відповісти:- Що сталося з хлопчиками ?- Чому у одного з них м'яч?- Чому вони такі розстроєні ?- Що відбувається зараз?- Про що думає кожен з них , що хоче , що відчуває , що бачить , що чує ?- Що буде далі? Це нескладне завдання . Більш того , цікаве. Дитина почне фантазувати , вигадувати , а ви послухаєте його
Готуємо руку дитини до письма
Немає коментарів:
Дописати коментар